logo

Меню

Фотографии


2016 182016 72016 222016 112016 92016 212016 132016 162016 142016 52016 252016 232016 152016 82016 42016 22016 272016 262016 32016 202016 172016 62016 1020162016 192016 242016 122016 28

Пошук

ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВА. Реалізм. Імпресіонізм.

ЛЕКТОРІЙ ДЛЯ БАТЬКІВ.

Реалізм – цестиль і напрямок в мистецтві другої половини ХІХ ст., що ґрунтується на точному відтворенні дійсності. Термін «реалізм» означає пунктуальне копіювання деталей, переважно зовнішніх.

Копіювання рис зовнішнього світу ніколи не представлялося метою мистецтва. Вірне відтвореннядійсності завжди доповнювалося творчою самобутністю художника. Реалізм же в мистецтві перестав бути шуканням і художнім відтворенням життєвої правди.
Панування цього стилю слідкувало за романтизмом і передувало символізму.

Свій шліх реалізм почав у Франції в 1840-х роках, досяг розквіту в19ст., потім продовжував свій розвиток у 20ст. Реалізм не став тимчасовим явищем у мистецтві. Протягом 200 років він остається затребуваним у великої кількості митців. В історії мистецтва його прийнято розглядати як початок розвитку сучасного мистецтва.

В образотворчому мистецтві набув розквіту критичний реалізм, який змальовував явища соціальної нерівності, повсякденне життя простих людей. Художники-реалісти замінили ідеалістичні образи реальними подіями. Теми картин часто були викривальні, що висміювали звичаї і цінності буржуазії та монархії. Розвитку нового світогляду в мистецтві сприяла вільна преса, критична журналістика і карикатура, а також, бурна індустріалізація та захватницька колоніальна політика.

Представниками реалізму вважаються О.де Бальзак, Ч.Діккенс, М.Твен, Т.Руссо, Ж.Франсуа, Є.Мане,І.Репін, В.Перов, В.Суріков, М.Мусоргський, М.Щепкін, К.Станіславський тощо.В 1870-ті роки реалізм розділився на 2 основні напрямки – натуралізм та імпресіонізм.

 

Імпресіонізм. Революції та перевороти набридли французам. В суспільстві з’явилося величезне бажання бачити в житті щось світле й легке. Наприкінці ХІХст. у живописі французьких художниківвиникла нова мистецька течія – імпресіонізм (з фр. – «враження»). В Парижі вона проіснувала 12 років, за які художники встигли написати сотні картин і провести 8 виставок. Згодом імпресіонізм поширився в інших країнах.

Світзмінювався під напругою технічного прогресу, який впливав на нове мистецтво. З’явилися телефон, телеграф, велосипед, машини. Винайшли фотографію, яка дозволяла зупинитимиттєвість, стали виробляти переносні мольберти та тюбики для фарб. Залізна дорога дозволяла художникам добиратися до передмість Парижа і малювати природу з натури.

Художників цікавило, як зафіксувати на полотні сонячні відблиски, відтінки снігу, як передати ефект кольору та атмосфери. Імпресіоністи виробили особливу техніку письма, накладаючи фарби роздільними мазками. При цьому вони добивалися ефекту живого мерехтіння красок.

Нове мистецтво не підіймало філософських та гострих соціальних проблем і показувало тільки позитивні сторони життя. В картинах імпресіоністів відображалосяжиття, що складається із маленьких свят і приємного проведення часу.

Сюжети картин – це життя сучасного індустріального міста, галас його вулиць і широких бульварів, природа, відвідувачі кафе та театрів, діти, танцюристи кабаре, музиканти. Представники художників-імпресіоністів: Т.Руссо, Ж.Франсуа, К.Моне, Е.Дега, П.Ренуар тощо.

Імпресіонізм в літературі спирався на миттєві враження та асоціації. Йому притаманне пасивне сприйняття світу, аналіз душевних настроїв. Проіснував недовго – до 1920-х у творчості Е.Золя,О.Уайльда, Стефана Цвейга.

Головне в музичному імпресіонізмі – передача настроїв, тонких психологічних нюансів, тяжіння до поетичної пейзажності. Творчість композиторів-імпресіоністів (Е.Саті, М.Равеля, К.Дебюссі) збагатила виразові засоби музики, особливо сферу гармонії, що досягла великої краси та витонченості.
Колись імпресіонізм був новим мистецтвом, зараз він сприймається як класика.

 

 




Константиновская школа искусств Copyright © 2015
Все права защищены. Копирование материалов с указанием автора и активной ссылкой на сайт
Перепечатка материалов сайта без указания авторства строго воспрещается.