logo

Меню

Фотографии


2016 152016 22016 242016 62016 102016 142016 82016 222016 112016 72016 202016 232016 282016 192016 262016 162016 272016 52016 182016 172016 122016 32016 212016 1320162016 92016 42016 25

Пошук

Присвячення Прокоф'єву

 П’єси-присвячення Сергію Прокоф’єву

(До 125 річниці з дня народження великого композитора)

     Дуже цікавими виявляються музичні присвячення композитору:

prokofev 1

1. А. Шнітке «Присвячення Стравінському, Прокоф'єву і Шостаковичу»

schnitke1 1416753957.jpg.600x450 q85В основі твору лежать три теми: Китайський марш з опери І. Стравінського «Соловей», «Гумористичне скерцо» для чотирьох фаготів С. Прокоф'єва і Полька з балету «Золотий вік» Д. Шостаковича. Композитор відноситься до цих тем не як до цитат, а звертається з ними як з власним матеріалом. Головне його завдання - створити своєрідне пастіччо на гумористичні ігрові теми, привівши їх до одного знаменника.

2. А. Шнітке - Соната - Присвячення С. С. Прокоф'єву

 

2. Н. Карші - Соната "Присвята Сергію Прокоф'єву"

                           note-4954    1005415612

 Внутрішньо надзвичайно насичена, багата несподіваними поворотами, іноді навіть незграбно-дивна. У скрипкової партії багато дисонансів, в ній можна почути високі дзвонинавколояскравого звучання відкритих струн формуються акорди фортепіано.

У I частині - поламане інтригуюче звучання, в II - споглядальність і імпресіонізм, м'яко вібруючий звукове поле, прості гармонії і мелодії - все одночасно і просто, і складно: прослуховуються елементи музичної мозаїки, намацування ниток, що пов'язують з музикою Прокоф'єва (в кінці частини - фрагмент теми з "Прогулянки"). У III частини вільно ширяє експресивно-іскрометний звучання скрипки. Її тема через світ чарівних музичних фантазій передає прокоф'євську реальність. Ключові струни тут "ля" і "ми". Музика прагне вгору і в кінці спускається до знаменитої прокоф'євської темі (Гавот з Класичною симфонії).

3. О. Некрасов - "Три присвячення С. ПРОКОФ'ЄВУ

Як вказують О. М. Петренко і Н. В. Ревенко, поява на початку 1990-х років фортепіанного циклу «Три посвяти Сергію Сергійовичу Прокоф'єву», викликане до життя святкуванням 100-річчя від дня народження великого  композитора, позначило стилістичний поворот у творчості О. Некрасова від локально-національного до загальноєвропейського, від жанрово-конкретного до «вічного» і універсального, від фольклорних інтонацій і ритмів до вільної трактуванні форм і прийомів письма, характерних для академічної музики XIX-XX століть.

 




Константиновская школа искусств Copyright © 2015
Все права защищены. Копирование материалов с указанием автора и активной ссылкой на сайт
Перепечатка материалов сайта без указания авторства строго воспрещается.