logo

Меню

Фотографии


2016 172016 42016 102016 232016 262016 72016 1620162016 252016 62016 52016 242016 202016 152016 182016 112016 122016 192016 222016 212016 22016 32016 282016 132016 92016 142016 272016 8

Вход на сайт

Вход через

 

Поиск

Тиждень граємось-навчаємось 2019

Рейтинг:   / 0
ПлохоОтлично 

З 18 по 23 лютого на теоретичному відділі пройшов тиждень під гаслом

"Граємось навчаємось"

На заняттях викладачі активно використовували ігри, розминки, дидактичний матеріал,

тобто ті ігрові форми роботи, які зазвичай і використовують на заняттях.

Цього тижня викладачі вирішили провести певний звіт та самі були приємно здивовані

різноманіністю ігор та завдань.

Поняття «ігрові педагогічні технології» включає досить велику групу методів і прийомів організації педагогічного процесу у формі різних педагогічних ігор. На відміну від ігор взагалі, дидактична гра має істотну ознаку - чітко поставлену мету навчання й відповідні їй педагогічні результати, які можуть бути обґрунтовані, виділені в явному вигляді й характеризуються навчально-пізнавальною спрямованістю. За даними ЮНЕСКО людина слухаючи запам’ятовує 15% відомостей, сприймаючи інформацію через органи зору – 25%, а якщо додається закріплення матеріалу дією, то процес запам’ятовування протікає ще швидше. Все це: слух, зір, рух на уроках об’єднано в ігрових формах роботи. 

IMG 0048 IMG 0065

 

 

Викладач Золотарьова О. В.

  Засобами поліпшити розумовий процес, увагу і пам’ять на уроках МУЗИЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ в молодших класах можуть стати:

 а) дитячі малюнки (як домашнє завдання), за якими дитина відтворює матеріал уроку; 

б) театральні елементи (жести, міміка тощо) з допомогою яких діти передають характер фантастичних персонажів муз. творів Е. Гріга («Пер Гюнт», «Хода гномів», «Танець ельфів», «Кобольд»), А. Лядова («Кікімора»), П. Чайковського («Баба Яга»), Лєпіна («Буратіно»), Ж. Колодуб («Снігова Королева») і характери персонажів дитячих опер М. Лисенка та К. Стеценка;

в) заходи для закріплення матеріалу («Вертеп…», «Сяйво різдвяної зірки», «Найславітніша пісня України», «Пісні літературного походження»).

 На уроках СОЛЬФЕДЖІО при слуховому вивчені інтервалів використовуються картки (зорові образи) та поспівки. При вивчені тональностей, інтервалів, головних ступенів, тритонів тощо допомогає наглядний матеріал: схеми, малюнки, кубики (4 види тризвуків), калейдоскоп (обернення тризвуків), а також, цікаві історії про муз. культуру Стародавньої Греції, казки з підручника Д. Романец «Музична грамота для молодших класів». Це – «Будиночок, в якому живуть інтервали», «Шафа, на поличках якої мешкають тональності» (до теми транспозиція), «Казочка про музичне королівство та головні ступені ладу», «Подорож до Стародавньої Греції», «Про інтервали та монохорд Піфагора», «Про гармонію і красу в музиці» (за темою консонанси та дисонанси) тощо.

 Викладач Романец Д.О. провела з учнями молодших класів гру «Музичні команди»

IMG 0115

Хід гри: На підлозі креслять п'ять лінійок – нотний стан (лінійки повинні розташовуватися один від одного на великій відстані). Як варіант, його можна зробити з мотузок. Діти діляться на дві команди по 5-7 чоловік у кожній. Команди шикуються в одну лінію. Кожен учасник отримує свій порядковий номер, що відповідає номеру звуку у виконаній потім мелодії. Діти налаштовуються в заданій ведучим тональності. Виконується мелодія, кількість звуків якої повинна відповідати числу гравців в команді. Кожному учаснику гри необхідно встати на своє місце на нотному стані. Команда, що зобразила почуту мелодію першої і без помилок, отримує два бали. Якщо хтось помилився або команда вишикувалася пізніше, то їй присуджується один бал. Гра повторюється кілька разів (при цьому тональність мелодії може змінюватися). Виграє група дітей, яка набрала в сумі більшу кількість балів.

Примітки:

1. Вибрані для гри музичні теми можуть включати в себе хроматичні звуки. В такому випадку учень стає навскоси: підвищений тон позначається поворотом праворуч, знижений–- поворотом ліворуч.

2. Якщо число учасників непарне, то склад неповної команди може доповнити викладач – за умови, що він завжди стає на нотний стан останнім.

3. Коли група учнів невелика за складом, не має сенсу ділити дітей на дві команди. У такому випадку всі учні утворюють одну загальну команду і кожен учасник грає сам за себе, виграючи бали за правильний вихід на відповідний його звуку місце. Переможцями вважаються учні, які набрали найбільшу кількість балів за підсумками гри.

      IMG 0107 IMG 0109

Викладач Петерс А.О. провела з учнями 1 класу хореоргафічного відділу гру «Зоопарк», яка допомагала дітям не лише краще сприймати музику К. Сен-Санса «Карнавал тварин», а й уявити себе одним з учасників твору. Маленькі «учасники карнавалу» особливо уподобали музику, яка характеризувала слона та лебедя. Гра допомагала учням розкрити свою творчу уяву та артистизм. Спочатку при прослуховуванні п’єс циклу учням треба було здогадатися, про яку тварину йдеться, а свою думку підтвердити за допомогою найпростіших музичних термінів. А потім за допомогою рухів, міміки та жестів треба було відтворити характерні особливості тієї чи іншої тварини. Викладачу допомагали учні старших класів Стахова Марія та Полова Софія, які з великим ентузіазмом допомогли організувати та провести цю гру.

PSX 20190220 161524

 PSX 20190223 205908

Також викладач весь тиждень заміняла звичайне фронтальне опитування для перевірки знань учнів на гру «Впіймай та відповідай». Ціль цієї гри: закріпити матеріал, пройдений на уроці та краще його засвоїти. Анастасія Олександрівна задавала питання до учнів та кидала їм кольорову кульку. Учню, який схопив кульку потрібно було відповісти на задане питання. Той, хто відповідав невірно – вибував з гри та втрачав 1 бал з оцінки, заробленої на уроці. Гра внесла у навчальний процес не тільки гарний настрій, а й прагнення учнів краще й повніше відповідати на задані питання.


 Творчо і оригінально підійшла до завдань та ігор для тижня «Граємось навчаємось» викладач Утіна А. М. Вона по-новому переосмислила завдання, пов’язані з картками для учнів. Працюючи в парах або індивідуально, учні за певний відрізок часу намаглись швидше за інших вірно знайти відповідності.

20190219 171035 20190219 171444 20190219 171117

З молодшими школярами виконували поспівки-розминки, поєднуючи спів із рухами, які мали мету змінити статичне

сидіння за партою на рухливі вправи.

При вивченні музичної літератури, викладач активно використовує авторський комплекс навально-методичного забезпечення «Тести в зображеннях: Музика в нашому житті. Зміст музичних творів»Крім тестів, видання містить ігрові завдання, які  можна поділити на декілька типів:  А) вірші, загадки, Б) чистомовки, лічилки, В) кросворди, 

Г) теми - монограми, Ґ) проведення соціального опитування, Д) розмальовки тощо.

До кожної теми підібрані ще й ігрові або творчі завдання які викладач проводила з учнями в 1 семестрі, наприклад завдання до четвертої теми: «Що може зобразити музика» - Намалювати головних персонажів прослуханого музичного твору з використанням прийому «кляксографії», пальчикового живопису.




Константиновская школа искусств Copyright © 2015
Все права защищены. Копирование материалов с указанием автора и активной ссылкой на сайт
Перепечатка материалов сайта без указания авторства строго воспрещается.